Who We Are

Our Learning Principles 

The school will guide the learning process by ensuring that:

1. Learning should be driven by authentic application; therefore, learners should be aware of the purpose of learning.

2. Learning should be framed in terms of core concepts, skills and transferable ideas; therefore, it should be contextualized. 

3. Learning should be deepened through classification, reasoning, analysis, evaluation, synthesis and metacognition; therefore, learners should be engaged in problem solving, creative, critical and reflective thinking.

4. Learning should enable learners to use and transfer their knowledge to innovative situations and find solutions to problems.

5. Learning should stimulate learners' prior knowledge to construct meaning as they learn. 

6. Learning should provide opportunities for learners to develop their cognitive, social, emotional, intellectual and spiritual well-being.

7. Learning should be driven by the school's mission, vision and values. 

8. Learning should be dynamic and should involve learners in developing core concepts and processes.

9. Learning should focus on understanding goals, producing quality work and meeting high expectations; therefore, learners require regular, timely and constructive feedback. 

10. Learning should be inquiry-based, conceptually-driven and research-based. 

11. Learning should be differentiated to address learners' various learning styles, prior knowledge and interests.

12. Learning and language are intertwined. 

مبادئ التعلم

  • التعلم يجب ان يكون مربوط بتطبيق واقعي لذا على المتعلم ان يكون على وعي ودراية بهدف التعلم.
  •  التعلم يجب ان يكون مبني على مفاهيم ومهارات وافكار قابلة للتطبيق وضمن سياق.
  •  لتعلم يجب ان يكون مربوط بمهارات كالتصنيف ، التحليل،التقييم والتفكير التاملي لذا على المتعلم ان ينغمس في التفكير الناقد والتاملي وحل المشكلات.
  •  التعلم يجب ان يسمح للمتعلم بنقل ما يتعلمه وتطبيقه في حل اي مشكلة يواجهها.
  •  التعلم يجب ان يحفز ويثير المعرفة السابقة لدى المتعلم ليصبح التعلم ذو معنى.
  •  التعلم يجب أن يمنح الفرص للمتعلمين لتطوير الطالب المتكامل ( اجتماعياً، نفسياً، معرفياً و عاطفياً).
  • التعلم يجب ان يكون مبنياً على فلسفة ورؤية وقيم المؤسسة التعليمية.
  •  التعلم يجب ان يكون حيوي يهدف إلى تطوير المفاهيم لدى الطلاب.
  •  التعلم يجب أن يرتكز على فهم أهداف التعلم، تحقيق تعلم ذو معنى، تحقيق التوقعات. لذا على المتعلم أن يحصل على تغذية راجعة منتظمة ومدروسة.
  •  التعلم يجب أن يكون مبني على التساؤل والبحث.
  •  التعلم يجب أن يكون متمايز لملائمة حاجات وطرق التعلم المتنوعة .
  • التعلم واللغة توأمان.